بمب جیوه بر سقف خانه


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




 

همه ما حتی شده یک بار تبلیغات مربوط  به استفاده از لامپ های کم مصرف به جاهای قدیمی را دیده یا شنیده ایم . صرفه جویی در مصرف انرژی و به دنبال آن کاهش بهای قبض برق ، مهمترین مزیت استفاده از این لامپ ها است. پس از مدت ها تبلیغ در مورد استفاده از لامپ های کم مصرف و تلاش برای گسترش آن در جامعه مدتی است که هشدار ها در مورد روش نادرست استفاده از آن ها در ایران جدی تر شده . به قول کارشنا س بهداشت تشعشات وزارت بهداشت ،بمب جیوه را به خانه ها آوردیم و در مورد آن آموزشی به مردم نداده ایم . 

خطر در بالای سر

جیوه یک فلز سمی است که روی سیستم اعصاب انسان اثر می گذارد و می تواند به  بروز سرطان هم  منجر شود . درون حباب لامپ های کم مصرف از گاز جیوه استفاده شده است . علی گورانی ، کارشناس بهداشت تشعشات وزارت بهداشت ، یکی از کارشناسانی است که در مورد استفاده ی نادرست از یک تکنولوژی خوب هشدار می دهد . او در گفت و گو در با خبرگزاری ایلنا گفته است در تمام دنیا تکنولوژی هایی مانند لامپ های کم مصرف همراه با بسته های آموزشی به مردم ارائه شد ولی در ایران این وسیله بدون آموزش و فرهنگ سازی مناسب به جامعه راه یافت. به همین دلیل حالا((در خانه ها ، کوچه و خیابان ها شاهدیم که به راحتی لامپ های کم مصرف و فلورسنت خرد و مانند زباله های دیگر حمل میشود ، در حالی که این لامپ ها باید با دستورالعمل ویژه جمع و امحا شوند و  خرده ها و خاک هایمان آن را نباید به هیچ وجه با جاروبرقی جمع کرد.))

راه کارهایی برای کاهش خطر

اشاره به خطر های احتمالی استفاده از لامپهای کم مصرف و مهتابی ( فلور سنت ) برای این  نیست که بگوییم  از این لامپها  استفاده نکنید راه کارهایی وجود دارند  که با عمل به انها  احتمال خطر کاهش می یابد

پرتاب کردن و شکستن لامپ های مهتابی به سرگرمی بعضی افراد به ویژه نوجوانان در خیابان ها وکوچه ها تبدیل شده است درمورد خطرات این کار به انها هشدار دهید .

در صورتی که لامپ کم مصرف یا مهتابی در یک محیط بسته وکوچک شکست تا 15 دقیقه محل را ترک کنید . بعد از بازگشت پنجره ها را باز یا دستگاه تهویه را روشن کنید . هنگام جمع آوری تکه های لامپ دست کش بپوشید یااز دو تکه مقوا کمک بگیرید .

از جارو برقی یا دستی استفاده نکنید  بعد از جمع آوری خرده شیشه ها را درون یک کیسه یا نایلون  قرار دهید در ان را گره بزنید ودرون سطل اشغال بیندازید برای پاک کردن زمین از جیوه هم از دستمال مرطوب استفاده کنید.

در صورتی که این لامپ ها سوختند آنها را به ما شین بازیافت زباله تحویل دهید یا درسطل های مخصوص بازیافت بیندازید .

بهتر است لامپ های کم مصرف را درون حباب قرار دهید و آنهارا در جایی وصل کنید که بیشتر از 30 سانتی متر با افراد فاصله داشته باشد  .

بعد از 5 تا 10 هزار ساعت استفاده از این لامپ ها آنها را تعویض کنید .

 





:: موضوعات مرتبط: دانستنیهای علمی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1122
|
امتیاز مطلب : 96
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
ن : محمدحسین محمدی
ت : پنج شنبه 6 بهمن 1390
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

<-CommentGAvator->
امير در تاریخ : 1390/11/8/6 - - گفته است :
سلام ممنون از اينكه به وبلاگ من اومديد ونظر گذاشتيد من وبلاگ شما رو لينك كردم ممنون ميشم شما هم وبلاگ من رو لينك كنيد.

عنوان : مطالب جالب برق

آدرس:www.electrofan.loxblog.com


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانستنیها و آدرس weekend.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com